Digitaal bezoek
Een Sympathiek gebaar van de Christenunie

Zilvermuseum ontvangt KrimpenerwaardeerRing

Op donderdag 28 maart verrasten Ton van Dorp en Anthony Tom van de ChristenUnie het Nederlands Zilvermuseum Schoonhoven met de KrimpenerwaardeerRING. Deze ring is een symbool van waardering voor het verrichte werk voor de gehele Krimpenerwaard.

Ton van Dorp: “Het Zilvermuseum is al eeuwenlang onlosmakelijk verbonden met de Zilverstad, de smeden, de Vakschool, de Zilvernacht en de Zilverdag. In december heeft het museum ons en de raad meegenomen in de resultaten van de afgelopen jaren. En we kunnen constateren dat er veel is gerealiseerd in het museum, zoals meer bezoekers, een culturele uitstraling die reikt tot ver buiten Schoonhoven, bevordering van toerisme en versterking van de lokale economie en cultuureducatie voor leerlingen van basis- en voortgezet onderwijs in de gehele gemeente Krimpenerwaard.”

Marcel en Ingeborg nemen de ring in ontvangst namens het museum.
Foto: Rian van Dorp
Beeld: Ton en Marcel zetten de ringen op de balie

waardering van werk in Krimpenerwaard

Zilvermuseum levert veel op voor gemeente en gemeenschap

Anthony Tom voegt toe: “Het museum zet anno 2024 naast Zilverstad Schoonhoven, ook de Krimpenerwaard op de kaart. Natuurlijk staat de gemeente voor lastige keuzes met oog op het ravijnjaar. Maar het Zilvermuseum levert ons, de gemeente en de gemeenschap ook zoveel op. Om onze waardering uit te spreken naar het Zilvermuseum, het bestuur, de medewerkers en de 60 zeer betrokken vrijwilligers, reikt de ChristenUnie Krimpenerwaard de KrimpenerwaardeerRING uit aan het Zilvermuseum. Deze ring is een symbool van waardering voor het verrichte werk voor de gehele Krimpenerwaard.”

Een aanmoediging

Zilver van de stad en
goud van de kaas zijn speerpunten van de Krimpenerwaard

Directeur Marcel Teheux nam de ring namens het museum in ontvangst: “Het zilver van de stad en het goud van de kaas zijn uniek voor de Krimpenerwaard, een krachtige combinatie om toeristen een divers aanbod te bieden. Het team werkt dagelijks hard aan een mooi museum, waar onder meer inwoners, toeristen, studenten van de diverse opleidingen, kunstenaars en smeden een platform vinden om hun talent te ontwikkelen en te laten zien. We stellen dit gebaar dan ook enorm op prijs en zien het als een aanmoediging om door te gaan met ons werk.”

Detailfoto